Якими є складові індивідуального стилю вчителя, його «Я»?
Зрозумілість поведінки
Учитель не може бути загадковим сфінксом. Прямодушність, щирість, чуйність, чіткість учинків та спонукань — це критерії ясності поведінки. Обидві реальності життя вчителя — повсякденна (за межами школи) та зразкова (на очах учнів) — повинні становити нероздільне ціле.
Шляхетна простота
Щира й прониклива увага до всіх людей, незалежно від віку, суспільного становища, інтелектуальних і моральних якостей без жодної фальші, лицемірства, манірності. Поведінка вчителя має бути природною та скромною. Це і є розумна, шляхетна простота.
Мужня стриманість
Уміння запобігати конфліктним ситуаціям, не перейматися через дрібниці, витримка, терпіння, володіння емоціями, зібраність, намагання спочатку розібратися в усьому, а потім приймати рішення — це складові стриманості. Хоча в процесі творчої роботи спалахи гарячності є можливими.
Лаконізм
Мовлення вчителя повинне бути чітким, ясним, зрозумілим, упевненим — без марнослів'я та повчальної риторики. Під час уроку вчитель має висловлювати думку (фразу), яку учні запам'ятовуватимуть відразу й надовго. Це стосується і похвали, що також повинна запам'ятовуватися.
Отже, згадані якості повинні бути властивими всім людям, незалежно від їх професії, але для вчителев вони є особливо важливими.
Саме від учителя діти дізнаються про ідеї, погляди, поняття, варіанти розв'язання проблем, що є такими необхідними для формування їх світогляду.
|